söndag 13 januari 2013

En treårings tankeverkstad =)

När jag skulle lägga Tindra ville hon mysa. När vi låg i hennes säng och myste så började hon prata och det är så otroligt kul att lyssna på allt hon säger =)

T: Mamma, min kompis heter Slola.
Jag: Jaha, en vän på förskolan?
T: Nej mamma! På skolan! Där jag går när jag är vuxen.
En kort andningspaus och sedan fortsatte hon: Du kan få åka i min bil om du vill. Jag har en bil! Den åker till Buslandet.

Jag ler stort och ser hur tankarna far omkring i henne lilla huvud. Hon säger sedan: Buslandet bor bredvid min skola. När jag är stor går jag i skolan. Jag har jobb också mamma. Jag jobbar när jag är stor!
Jag: Vad jobbar du med Tindra?
Tindra tänker en kort stund, ler stort - lite busigt och säger sedan: Tristan fyller 30 imorgon.
Jag: Va? Är han så gammal?
T: Han ska få följa med till Emmas skola imorgon. Han är tillräckligt gammal nu. Mamma?
Jag: Ja Tindra?
T: Jag bor i ett hus, bredvid mina vänner. Mina vänner bor i samma hus som mig. Men jag bor inte i ett rött hus mamma.
Jag: Vad är det för färg på ditt hus?
T: Inte rött sa jag ju, lyssna på mig mamma.
Jag: Jag hörde att du sa det Tindra, men jag undrar vilken färg det är på ditt hus.
T: Rosa färg... hmm... och lila färg. Och så är de muffins på, som på min tapet. Med hjärtan. Om du kommer för att se så kommer du se hjärtanen mamma.
Jag: Jag kommer gärna och hälsar på dig i ditt hus Tindra. Men nu du nog sova.
T: God natt mamma. Puss mamma! Och kram vill jag ha.

1 kommentar:

  1. Men åh så sött! De hoppar så roligt och gulligt mellan tankarna

    SvaraRadera