söndag 24 februari 2013

Chariot Cougar 2


5 aktiviteter. 4 säsonger. 1 Chariot. - visst låter det bra?! 


Jag har, sedan jag köpte min cykel för lite drygt en månad sedan, pratat om att jag vill köpa en cykelvagn. Detta för att kunna ha med bägge barnen smidigt och ändå kunna bege sig ut på äventyr till våren och sommaren.

Jag har redan från början sagt att jag vill ha något bra, någon med hög maxvikt och en som jag kan använda som vanlig vagn med. Tindra orkar väldigt sällan gå hela tiden när vi är ute, oftast blir det att Tristan får sitta i Tindras knä i vagnen och det är såklart inte det smidigaste. 


Till sommaren vill jag kunna cykla till havet, cykla till mysiga Kungälv över dagen och vi köpte ju en Thule cykelhållare till bilen för att kunna ha med oss våra cyklar när vi åker iväg i sommar.

Saken är ju dessutom den att jag älskar att cykla! Jag skulle mer än gärna cyklat till och från jobbet varje dag om det inte vore för att det tar längre tid än att åka bil och det antingen innebär att barnen får vara ännu längre på förskolan, eller att jag jobbar för få timmar varje dag för att hinna.

För att komma till saken så har jag i alla fall tänkt att jag ville kolla på Baby & Barn - mässan efter en cykelvagn då jag vet att jag tidigare år kollat på en där. Hittade en i fredags och pratade en massa med försäljaren, fick prisuppgift men gick därifrån för att priset var en del högre än vad jag tänkt - då jag är mycket medveten om att det finns risk för att den inte kommer att användas så mycket som cykelvagn.

Pratade med maken igår kväll och sökte runt på nätet. Såg att även Jollyroom har Chariot Cougar 2, och räknade på totalpriset då Jollyroom har mässerbjudande med 10%.

Var ju på mässan igår igen och gick till Active Kids, de som ställde ut cykelvagnarna, och pratade med dem då igen. Visste nu exakt vilka delar jag ville ha och bad om att få veta slutpriset. Proffsiga som de var matchade de Jollyrooms pris (som var lite lägre i och med att man utöver 10% får en värdecheck på 500kr när man köper vagnen, och då kunde jag använt den för något av tillbehören)!

Så nu är en Chariot Cougar 2, med cykelset, extra cykelfäste (för att lätt kunna byta mellan min och Rickards cykel), cityset (så att de går att använda som barnvagn) samt bagagehylla (så att Tindra kan börja cykla med sin cykel och så kan vi bara lägga upp den på bagagehyllan när hon inte orkar cykla mer) beställd!



Vet hur många ställen som helst som jag vill cykla till och längtar till den levereras hem =D

4 kommentarer:

  1. Jag har en cykelkärra fast ingen rolls royce som den där direkt ;-)

    SvaraRadera
  2. Va roligt med en cykelvagn! Jag hämtar mina två från förskolan varje dag med cykelvagn och dom tycker att det är toppenkul att sitta och åka! Väntar bara på att det ska bli lite varmare, då blir det ju lite mer plats i vagnen utan alla tjocka kläder! =)

    SvaraRadera
  3. vilka härliga utflykter ni kommer kunna åka på!

    SvaraRadera
  4. Den cykelvagnen är grymt bra! Har bara positiva erfarenheter av den!

    SvaraRadera