måndag 4 februari 2013

Paris

Det var ett par år sedan nu som vi var i Paris - men det är en underbar stad! En stad jag varit i två gånger och gärna åker tillbaka till! 


Det finns så mycket att se och göra i Paris:
* Eiffeltornet - det 324 meter höga tornet med underbar utsikt. 
* Louvren
*Triumfbågen
*Kyrkan Notre-Dame
* Båttur på floden Seine
* Massor av mysiga restauranger
* Åka häst och vagn genom Paris var supermysigt och väldigt romantiskt =)
* Den stora parad- och shoppinggatan mitt i hjärtat av Paris - åååh, dit vill jag tillbaka *shoppa, shoppa, shoppa*
* Och alla barnfamiljer ska ju inte glömma att Disneyland Paris ligger cirka 3 mil från Paris - jag var där när jag var mindre och kommer definitivt åka dit med barnen när de blivit lite större!

Billiga flyg till Paris är ju såklart attraktivt och en reseguide i Paris kan ni hitta här.
Det finns såklart otroligt många hotell i Paris. Vi bodde på ett hotell väldigt nära Eiffeltornet och det var väldigt mysigt att från balkongen se Eiffeltornet lysa på natten.
Hotell i Paris kan du söka efter här.

Om jag skulle beskriva Paris med ett ord skulle jag säga: MAGISKT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar