tisdag 26 mars 2013

Bloggminglet 2013 - in action!

05:30 i lördags morse brummade jag hemifrån. Hämtade upp Madelein på backaplan, Veronika i Härryda, Annika i Jönköping och Emelie i Ödeshög. Lyckades missa avfarten till Ödeshög,... var lagom stressad redan då och nästa avfart var ju en bit bort... Brände bensin för glatta livet, fick vänt tillbaka, hämtat upp Emelie och sedan fortsatte färden i lugn takt mot Kolmårdens Vilmarkshotell.

Bloggminglet 2013 började med fruktstund - MUMS!

Sedan blev det Wigglekart-tävling! Jag var urusel på att styra den och hade dessutom ingen passande klädsel för en sådan aktivitet *ler* Madelein däremot var riktigt skicklig och vann en Wigglekart!
Vacker vy!

Fick sedan tillgång till rummen - skönt att kunna ställa av väskor och hänga upp jackor. På sängarna och på borden väntade goodiebags!

Goodiebagsen - ja precis, plural! Det var ju inte enbart en, inte två, inte tre... utan fyra påsar fyllda med produkter och därtill produkter som inte låg i dessa fyra påsar!

Lunchen var ingen höjdare, men efterrätten var god!
Efter lunchen öppnades minimässan med diverse utställare. 

Jag, och många andra, spraytannades med den ekologiska brun utan sol Vita Liberata. Jag som älskar, älskar, älskar att vara brun kände mig otroligt fräsch i en brunare upplaga av mig själv =)

Veronika hade turen att vinna simprodukter - hon var otroligt nära i gissandet av antalet godisfiskar i ett "akvarium".  

Ägnade en del av eftermiddagen nere i pool och bastu och gjorde mig sedan i ordning för kvällen. God middag och mycket trevligt sällskap resulterade i en mycket trevlig kväll. 

Bestämde mig för att lägga mig tidigt för att verkligen få sova ut men innan dess var det prisutdelning.
Jag hade den otroliga turen att vinna det finaste priset av dem alla! Ett års bosparande i HSB! Är så otroligt glad över att ha vunnit detta pris =)

Min motivering:
"En bostad är för mig väldigt viktigt att mina barn ska kunna köpa så fort de vill flytta hemifrån. Själv köpte jag och maken (då pojkvännen) vår första gemensamma lägenhet när jag var 18 och jag var så tacksam över att min pappa sparat pengar till mig så att jag hade möjlighet att köpa mig en lägenhet. Jag vill såklart kunna ge mina barn denna förmån med, men självklart skulle det underlätta med ett rejält tillskott pengamässigt. Vi bor i HSB själva och givetvis är HSB Bospar det självklara valet när vi börjar spara till barnen."


Tusen tack för en underbar helg!


Årets utställare och samarbetspartner: 

































2 kommentarer:

  1. Tack själv! :)
    /Veronika

    SvaraRadera
  2. Fint inlägg!!
    Sitter sista halvtimmen på jobbet. Det sägs att en gammal dam spökar i huset så´nu när jag är ensam kvar hör jag fotsteg hela tiden haha

    SvaraRadera