lördag 30 mars 2013

Nej tack till hormonstörande ämnen, cancer och reducerat spermatal!!

Vintern verkar dröja sig kvar ett tag till och någon solbränna kommer vi nog få vänta länge på innan vi får...

  

På sommaren mår jag bättre än bäst och nu är det ju som så att jag älskar att vara brun! Solarium känns verkligen inte lockande och precis som de flesta hudvårdsprodukter så är innehållsförteckningen på många Brun utan sol-krämer otroligt lång och de innehåller inte alltid så snälla produkter mot varken hud eller natur. 

Ingredienser du INTE hittar i ECO COSMETICS-produkter är mineralolja, syntetiska parfymer, parabener,  SLES/SLS, PEG - och det tycker jag såklart är toppen! Just parabener finns i så otroligt många produkter men vem sjutton vill smörja in sig med något som innehåller hormonstörande ämnen, påskyndar tillväxten av cancerceller och som för män reducerar spermatalet?!

Produkter utan ingredienserna skrivet ovan välkomnas med öppna armar här hemma och en ekologisk brun utan sol känns verkligen behövande i denna vinter!

En sak jag funderade kring häromdagen... Hur gör ni, som använder foundation, när solen börjar titta fram och brännas? Jag använder foundation tills dess jag blivit såpass brun att jag känner att foundation inte längre än nödvändigt och vill gärna ha solskydd i ansiktet, men det känns otroligt skumt att smörja in både solkräm och foundation!... Är det inte då toppen att Dagkräm tonad SPF 15 finns?! Den kan användas som foundation men ger samtidigt skydd mot solen - perfekt kombo =D

1 kommentar: