söndag 28 april 2013

Färskpressad ekologisk juice

Säljs ingen färskpressad ekologisk juice så får man väl lösa det själv?! =)

Maken överraskade mig idag med en råsaftcentrifug/juicepress Vi har tidigare haft en elektrisk citron/apelsin -press men jag vill så gärna kunna göra juice med exempelvis morötter i - åh jag älskar morotsjuice! 


Nu hade jag tyvärr inga morötter hemma men ville såklart testa den. 3 kiwi, ett rött äpple och en apelsin blev innehållet i min juice. 


Himlans fräsch smak må jag säga! Tyckte dock att den blev lite för tjock - kiwins "fel" - så jag spädde, efter att ha druckit ett par klunkar, ut den med lite vatten och då blev den perfekt. 

Åh, ni kan ju gissa vem som snarast möjligt kommer köpa morötter, rödbetor, tomater och annan god frukt att göra juice av ;)

1 kommentar:

  1. En sådan har vi :-) (kanske OBH nordicas)den fick vi av svärföräldrarna i inflyttningspresent när vi flyttade hit. De är välanvänd av Zoran och barnen.

    Kram

    SvaraRadera