tisdag 30 april 2013

Frukost - hemma eller på jobbet?

Som varje dag blir det frukost på jobbet för min del. Känner inte att jag orkar gå upp ännu tidigare för att ha tid att äta frukost hemma utan tar gladeligen med mig och äter när jag kommit till jobbet. Hur gör ni - äter ni hemma eller tar med?


Dagens frukost består av te från Pukka, min hemmagjorda juice, smörgås med ekologiskt pålägg samt fil och müsli. Allt ekologiskt förutom smörgåsen! Finns ett otroligt litet utbud av ekologiskt bröd i vanliga mataffären tyvärr. Kung Markatta har ett bröd och det äter jag emellanåt och tycker att det är gott och mättande, men jag klarar inte av att äta samma sorts bröd varje dag - lite variantion måste jag ha. Baka eget - som jag gjorde förr - skulle jag gärna börja med igen, men det får bli efter att tyskan är klar för som det är just nu har jag knappt tid att bre den köpte smörgåsen..

4 kommentarer:

  1. igår kom vinsten =) tusen tack, ska bli roligt att prova något nytt :). ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Jag äter alltid frukost när jag kommer till jobbet. Barnen äter på förskolan och för mig blir det då lugnare att äta på jobbet än hemma.

    SvaraRadera
  3. Något som det finns sjukt lite ekologiskt av är det laktosfria produkterna. Tror bara det finns ekologisk mellan mjölk faktiskt. Skitdåligt.

    Det är så gott med hembakt bröd, skönt att du får tid med det efter tyskan.
    Kram

    SvaraRadera
  4. När det finns tid och möjlighet äter jag gärna min frukost på jobbet :)

    SvaraRadera