söndag 7 april 2013

Gottegris

Svar ja, jag är en gottegris! Men jag äter ogärna godis som innehåller gelatin - tycker faktiskt att inte att det är särskilt aptitligt att äta godis som bland annat innehåller nedmalda grisklövar och lössrester...

Därutöver är det såklart underbart när godiset är gjort på naturliga råvaror och inte innehåller konstgjorda färgämnen eller smaker!

Goody Good Stuff från Caring Candy använder sig endast av naturliga och schyssta ingredienser, och är dessutom helt utan gelatin. Istället använder man sig av gellan som man utvinner från näckrosen. Förutom att godiset är gelatin fritt är det dessutom helt fritt från gluten, laktos och artficiella färg- & smakämnen.


Och vet ni?! Det är SÅÅÅ gott! Det är saftigt godis med underbara smaker, så gott att jag blir lite rädd för att barnen ska upptäcka dess goda smak och sedan inte låta mig ha godiset ifred *ler*
Mmm, det vattnas i munnen bara jag tänker på de påsar som ligger och väntar på att få bli uppätna av den lyckliga vinnaren på EKOfika - exklusivt för bloggare!

Alla åtta smaker kan ni läsa mer om hos Caring Candy.

1 kommentar:

  1. Åhh det här har jag ju vart sugen på sen jag såg en tävling om godiset på nätet... huvva, ja nu får jag hålla tummarna på EKOfikat istället :D

    Som du skriver - grisklövar och löss känns ju inte sådär jättegött precis ^^

    SvaraRadera