torsdag 25 april 2013

Klimatsmarta skor

Klimatsmarta skor - spännande eller hur?!

Green Laces har låtit mig testa ett par Suki by Reneu, tillverkad av Neuaura, och om du håller utkik här på bloggen under dagen så kommer du att finna en tävlng där du, som anmält dig till EKOfikan, har chans att vinna ett par!


Green Laces har ett rättvisemärktt, ekologiskt och veganskt utbud av skor - skor som är trendiga och högkvalitativa!

Skor från Neuaura innehåller inget läder, päls, siden, ull, snäckskal eller pärlor. Inga animaliska biprodukter används vid tillverkning och inte heller vid efterbehandling. Utöver detta är skorna ekologiska och Neuaura strävar efter att tillverka skor med minimal påverkan på vår planet.

Reneu har gjort sig kända för sin mjuka, tryckavlastande sula i memory foam som formar sig och dämpar trycket på foten men gissa om jag blev förvånad när jag såg innersulan på skorna!
Efter att ha prövat dessa så undrar jag varför jag inte bara har skor med sådan innersula?! Det var det skönaste jag någonsin stoppat ner foten i.

Behöver jag säga att jag längtar efter sommaren så att jag kan börja ha på mig dessa utomhus?!

1 kommentar:

  1. Låter ju som helt fantastiska skor! Tycker ofta Ballerina modellerna kan vara lite hårda av sig!

    SvaraRadera