lördag 13 april 2013

Max Green Alchemy

Jag har länge letat efter ett schampo och balsam som kan hjälpa mig då min hårbotten blir fet och oljig när jag använder balsam, men torr och kliande om jag inte använder balsam... Jag duschar håret varje dag, brukade duscha på morgonen för att ha så rent och fräscht hår som möjligt under dagen, men känner inte att jag varken orkar eller hinner duscha och allt vad det innebär varje morgon. Så jag duschar numer varje kväll. 

Ett schampo och balsam som är bra schampo för torrt och skadat hår, torra och kliande hårbottnar, men även passar oljig hårbotten, samt där det uttalat står att det passar för att användas varje dag, lät för bra för att vara sant! Jag är därför väldigt tacksam över att Clearlife gett mig möjligheten att testa Max Green Alchemy scalp rescue schampo och balsam!



Fru Larsen tycker:
Mitt hår blir lite statiskt av dessa produkter men jag vet att detta är vanligt förekommande då man kammar torrt, nytvättat hår, eftersom det då fastnar negativt laddade elektroner på kammen, vilket ger upphov till en laddning i både kammen och håret. Jag är fortfarande lite av en motståndare till balsam, för att jag har en känsla av att håret ser fetare ut när det är helt lent (men jag är mycket medveten om att detta enbart sitter inuti mitt huvud!). Det jag däremot är väldigt glad över är att varken hår eller hårbotten blir torrt av att enbart använda MGA scalp rescue schampo! Både schampo och balsam luktar gott och behåller lukten under hela dagen - finns något bättre än att lukta på sitt hår och känna de underbara doften av schampo/balsam?!
Att förpackningarna är gjorda med minsta möjliga miljöpåverkan, att inga djurförsök gjorts, att ekologiskt innehåll används i möjligaste mån samt att det är 100% naturligt ger många plus+ för dessa produkter!

Aktiva Ingredienser:
Tea Tree, Citron Tea Tree, Neem Olja, Lavendel - Motverkar mjäll
Geranium och Havssalt - Gör hårbotten frisk
Jojoba Olja och Havssalt - Hjälper mot Psoriasis/ger fukt
Vitamin C Ester och Naturlig Vitamin E - Skyddar mor Fria Radikaler och Luftföroreningar

Clearlife sponsrar ju även till goodiebagen och jag garanterar att ni inte kommer att bli besvikna! Jag kan dessutom glädja er med att jag inom kort i samarbete med Clearlife kommer att starta upp en tävling där vinsten är ... näe, det behåller jag hemligt tills tävlingen startat *ler*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar