fredag 19 april 2013

Recension: Skin Detox Facial Cleanser

Jag har fått möjlighet att testa W Lifestyle Organics Skin Detox Facial Cleanser.

Skin Detox Facial Cleanser är ett djupverkande rengöringsbalsam, för att effektivt ta bort smuts och orenheter, lösa upp tilltäppta porer, reglera talgproduktionen och vårda fet, oren eller aknebenägen hud. Löser upp vattenfast mascara och makeup.

Denna djuprengörande formula innehåller en blandning av lyxiga kallpressade oljor, naturligt förekommande kaprylsyra och aktiva eteriska oljor, vilka tillför näring och återfuktar huden samtidigt som de rengör den.
De kallpressade oljorna lugnar och vårdar irriterad hud samt reglerar utsöndring från talgkörtlarna för att återställa balansen och lösa upp tilltäppta porer. Naturligt förekommande kaprylsyra har antibakteriella egenskaper och bergamott och niaouli är kända för sina goda antiseptiska kvalitéer. Lavendel är antiinflammatorisk, antibakteriell och lugnande, medan ylang ylang har en balanserande effekt och reglerar utsöndringen av talg. Antioxidanter, däribland naturligt förekommande tokoferoler, skyddar huden.
Dess rengörande effekt, varken skadar hudens skyddande lager eller förändrar dess pH. 

Fru Larsen tycker:
Jag har nu använt detta rengöringsbalsam morgon och kväll den senaste veckan samt Skin Detox Purifying Mask två gånger och jag märker verkligen en förändring.

Så otroligt roligt tycker jag, som har just aknebenägen hy. Så himla kul att inte känna att foundation är ett måste för att se representabel ut!

Första gången jag använde denna cleanser blev jag väldigt förvånad då den är oljig och fet. Det kändes lite bakvänt men jag är ju medveten om att uttorkande produkter och oljefria behandlingar för akne kan störa hudens naturliga skydd, vilket gör den mer sårbar och kan bidra till att talgkörtlarna producerar ännu mer olja.

Vad jag tycker är extra bra är att förpackningarna är i glas - helt i linje med vår plastbantning =)

Självklart är W Lifestyle Organics produkter 100 % ekologiska och äkta naturliga. Intressant tycker jag är att deras produkter innehåller 100 % verksamma ämnen - de flesta hudvårdsprodukter på marknaden innehåller mellan 1-15 % aktiva ämnen, varav resten är vatten och tillsatser av olika slag. 

Ni har väl inte missat tävlingen som ligger uppe här, där DU kan vinna Skin Detox Purifying Mask.

W Lifestyle Organics sponsrar även till en tävling på min EKOfika - en riktigt fin vinst - undrar om någon vill vinna den?!

2 kommentarer:

  1. Verkar vara en kanonprodukt. Naturliga ingridienser gör oftast jobbet bättre än kemiska ämnen :D

    SvaraRadera
  2. Jag har också acnebenägen hy, kanske skall testa då

    SvaraRadera