fredag 24 maj 2013

Avundsjuk

Förstår inte min make att jag blir avundsjuk när han mms:ar sådana här bilder till mig? Förstår han inte att jag också vill vara ledig?



Nä, självklart blir jag väldigt glad över att se att de har det mysigt hemma och jag är så glad över att Rickard är ledig torsdagar och fredagar så att barnen faktiskt får fyra dagars ledigt per vecka. Tyvärr innebär ju detta att jag och Rickard träffas väldigt sällan, då han jobbar helgerna, men det käns ändå värt det - för barnens skull.

Vi har nu börjat prata om hösten. Rickard börjar då med juridstydierna igen och barnen kommer att gå på förskolan måndag till fredag. Känns inte alls så kul tycker jag, även om jag tycker att förskolan är jättebra och jag vet att barnen trivs där.

Men just nu vill jag inte tänka på hösten utan tänker njuta av nuet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar