fredag 31 maj 2013

SOVA

Vi har pratat ett tag om huruvida vi ska köpa en större säng till Tristan eller ej. Bestämde oss för att ha kvar den han har ett par år till men när vi för någon vecka sedan åkte förbi SOVA och såg en skylt om att de byter ut demosängarna och därför säljer ut dem till ett rabatterat pris, så funderade vi på om vi ändå skulle byta Tristans säng.

Igår, när jag kommit hem från jobbet och vi ätit middag, så föreslog jag att vi skulle åka till SOVA. Maken tyckte att vi kunde ta det en annan dag istället men Tindra blev lyrisk och ville så gärna åka dit (de har en lekhörna). Vi åkte alltså dit ändå.

De hade ingen demosäng som vi var intresserade av men vi hittade en annan som föll oss i smaken. Tiden gick, jag blev stressad när det var fem minuter tills de skulle stänga, men den trevliga personalen sa att det inte gjorde något och hämtade istället frukt till barnen.

Vi kom därifrån med ett kvitto på ny säng till Tristan, en större kudde till honom, ett cykelsadelöversdrag till Rickard (han har blivit gammal och behöver mjukare sadel *ler*) samt ett påslakanset.


Klockan hann bli rätt mycket och jag hade en mycket trött kille i famnen på väg hem <3



1 kommentar:

  1. :-)

    Den boken jag köpte "handla rätt för en giftfri barndom" den tipsar om vilka märken som är de allra bästa ur giftfri synpunkt. De listar märken, återförsäljare och butiker. Himla bra som en liten bibel :-)

    SvaraRadera