söndag 16 juni 2013

25 ÅR

Jag som planerat en lugn födelsedagsförmiddag blev i morse utlurad av maken. Skönt att jag igår kväll fick städat klart och fixat smörgåstårta och hemmagjord glass till dagens bjudning! Kom inte i säng förrän närmare 04 men när man får sova till 10 är man utvilad ändå - barnen sov ju hos deras farmor inatt =)

Jag vet inte om man ska skylla på makens (dåliga) framförhållning eller det faktum att jag kommer att få en väldigt speciell present, men i vilket fall så tillverkas den på beställning och kommer först om cirka en månad. 

Vi åt en ruskigt onyttig frukost och på grund av makens dåliga samvete över att presenten inte kommit ännu fick jag sedan prova ut en underbar klänning som satt helt perfekt; 

Utöver detta fick jag ett par välsittande byxor, boken "Den hemlige kocken", ekologisk sminkväska/necessär, ett myntfack och en plånbok bara för kort, samt en glassmaskin av min underbara familj.

Glassmaskinen fick jag ett par dagar innan, för att kunna göra det jag ville bjuda på idag - hemmagjord glass.


Underbar produkt som kommer att användas flitigt här hemma. Vårt glassinköp från butik kommer att minska kraftigt och därmed även intaget av e-nummer, aromer och annan skit =)

Björnbär- och hallonsorbet, hallonglass (vaniljglass smaksatt med hallon) samt vaniljglass hade jag gjort för idag - givetvis enbart med ekologiska ingredienser. 

Rekommenderar verkligen just denna glassmaskin. Den är stor men man slipper ha en bunke i frysen flera timmar innan, vilket omöjliggör att göra flera glassorter efter varandra. Jag är SÅ nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar