måndag 17 juni 2013

Bjudning

Hade igår en liten bjudning för närmsta släkten. 

Foto med min älskade mor och min mormor;
Min söte lille son kunde ju inte vara sämre han och hade dagen till ära röda byxor (som pappa) och randig skjorta (som pappa) =)
Rickard har länge klagat på necessären jag haft sedan jag var runt 14 (en rosa med snobben på *ler*) men då jag använder necessär relativt sällan har jag inte känt att jag behövt införskaffa en ny. Tittade runt på nätet för ett tag sedan och hittade märket apple & bee som saluför ekologiska necessärer, sminväskor, väskor och myntbörsar och hittade direkt sådana jag ville ha. Den vänstra är en sminkväska och den högra, som jag fick av svärmor med sambo, har en löstagbar innerdel av återvunna PET-flaskor - perfekt att ha schampo och balsam flaskor i ifall de skulle läcka. 

Av min kära mor med make samt min bror och syster fick jag ett par otroligt bekväma sandaler

På bild synes även den stora glassmaskinen från maken och mina älskade barn.

Fönstret pryds nu av två fina blommor och jag hoppas de håller sig fina ett tag. Jag är värdelös med blommor... gröna växter är de enda som håller sig levande här hemma.
Nästa gång jag gör macarons kommer det att gå betydligt mycket enklare - tack vare min kära mormor och denna macaron-matta

Av svägerskan med familj fick jag produkter från Kicks Fairtrade-märkta serie Skin Treat som är baserade på naturliga oljor.

Jag hade gjort en fruktig smörgåstårta, men skulle valt något annat att bjuda på... Gillar inte smörgåstårtor alls, klarar inte av smaken av majonäs och blev glad när jag hittade ett recept på en fruktig och somrig smörgåstårta. Tyvärr blev den inte så god som jag tänkt.. 

Efterrätten med hemmagjord sorbet och hallonglass samt grädde, jordgubbar och hemmagjorda wafers var desto godare =)

Tur att det är ett helt år kvar innan jag blir äldre nästa gång *ler*

1 kommentar: