söndag 16 juni 2013

En dag med kameler och åsnor

Igår hade vi en underbar dag på Myckleby Nedergård på Orust!

Vädret var perfekt och vi umgicks med underbara djur och trevliga människor hela dagen.

Inne i manegen skulle vi få rida på kamelen Max. En nyfiken krabat som till en början gjorde Tindra lite nervös.

Men självklart ville hon testa att rida på honom - min modiga lilla tjej =) 

Vi red allihop och Tindra var inte sen med att säga att hon gärna ville rida igen!

Häst med vagn har väl de flesta åkt, men själv har jag då aldrig tidigare åkt kamel med vagn. Superkul tyckte Tindra såklart, speciellt eftersom kamelen är precis lika gammal som henne! Tristan, min oerhört rädde son, tyckte inte att det var lika kul..

När Tindra blev tillfrågad om hon ville rida på en åsna sken hon återigen upp. Helt otroligt att denna lilla söta åsna klarar att bära en vuxen karl och packning utöver det! 

 Jag, som tyckte att sonen min var lite väl mesig, satte upp honom på åsnan för att visa hur snäll han var. Han lugnade sig lite men var inte helt övertygad. Tindra däremot ville rida om och om igen, helst hade hon velat sova med åsnan i sin säng talade hon om för oss.

Åsnan fick såklart en puss <3

Tillslut vågade även Tristan klappa åsnan vilket resulterade i en stolt mor =)

Kvällen ägnades åt grillning. Färska baguetter, bönsallad, tomater, mozzarella  potatissallad, tzatziki, färskost, tzaispett och vegetarisk korv gjorde oss alla mätta. Tindra ville såklart hjälpa Kim, som fyllt år dagen innan, att öppna presenter.


Barnen följde med deras farmor hem och jag och Rickard åkte själva tillbaka mot ett regnigt Göteborg!

1 kommentar:

  1. verkar ha varit en riktigt mysig dag! ja och tindra var verkligen modig, inte dåligt att våga det!

    SvaraRadera