lördag 20 juli 2013

En dag för bara mor och son

Det blev en lördag för bara mor och son trots allt. Tindra vaknade ruskigt tidigt, ångrade att hon inte sovit hos mormor, men somnade tillslut om bredvid mig i sängen. Rickard smög upp när klockan ringde men ett par minuter efter det satte sig Tindra upp och frågade om vi kunde ringa mormor för att fråga om hon fick komma idag på dagen istället. Ringde i förhoppningen om att inte väcka min mor, vilket vi lyckligtvis inte gjorde. Tog snabbt på Tindra kläder och packade en liten ryggsäck och så fick Rickard släppa av henne på vägen till jobbet. 

Vilken SEMESTER det är när man bara har ett barn!! Vilken skillnad, vilket lugn! Jag och lillkillen har haft en otroligt lugn och mysig dag. 


Började med att städa och tvätta och tvättade sedan fönster. Tur att jag hade en sådan duktig hjälpreda =)

Vi gjorde inget i normal ordning; började dagen med glass och åt sedan äpplen och plommon. Efter det blev det en smörgås, men sedan har det mest blivit svalkande frukt och bär hela dagen =)

På lekplatsen var det stekande hett, Tristan verkade inte ha ont av det men jag kunde knappt ha fötterna i den heta sanden. Jag fick njuta av solen ett bra tag medan han lekte - underbart!

Tänk vilken skillnad det gör när man är med barnen en och en. De är bägge supermysiga och duktiga när man är med dem själv, men så fort de är tillsammans så ska de bråka och vägra lyssna. Skönt att kunna se den mysiga, underbara och lugna sidan ibland med *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar