fredag 5 juli 2013

Isglass

Mina barn tycker att det är väldigt gott med isglass. Har länge gjort isglass själv med saft men efter att jag slutade köpa saft (då även änglamarks innehåller e330) behövde jag komma på något annat att göra isglass på. Jag som aldrig tidigare tyckt om sorbet, älskar den jag gör i glassmaskinen och tanken slog mig för någon vecka sedan "varför inte ha riktig frukt i isglassen?". Använder nu sorbet-receptet men häller direkt i glassformarna istället för i isglassmaskinen.

Dagens isglass innehåller hallon, äpple, vatten och honung.

Efteråt frågade jag mig själv "varför har du honung i??". Inte för att barnen kräver det i alla fall. Kan jag skylla på att det stod i receptet? Nej! Nästa gång får det bli sockerfria isglassar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar