söndag 7 juli 2013

Solglasögonen Ki ET LA - recension


Hur ofta hittar man en produkt som både barn och föräldrar älskar? Hur ofta hittar man en produkt som man inte hittar något negativt med? Sällan... Men dessa solglasögon ÄLSKAR vi verkligen!

Tindra, som ju bär vanliga glasögon annars, får ofta märken över näsan efter dem och klagar ibland över att de trycker. Hon har fått testa lillebrors solglasögon från Ki ET LA och de ger inga märken alls. Både hon och sonen tycker att de är bekväma, både över näsa och bakom öron.

Även fastän bågarna inte går ner bakom öronen så sitter de kvar utan problem, har inte trillat av eller glidit ner en enda gång under de fartfyllda lekar sonen lekt med solglasögonen på. 

Jag kan garantera att min son inte är försiktig av sig! Han har dragit, böjt, slängt dem i golvet och till och med bitit i bågarna,.. Denna hantering har gjort sönder pappas glasögon en gång och även de två par solglasögon barnen fått av bekanta MEN Ki ET LA håller! Det stämmer verkligen att de är okrossbara och att bågarna är böjbara i alla riktningar, tro mig; min son har testat *ler*

Jag tycker att det är toppen att de inte innehåller några skruvar - inget som sonen kan svälja eller klämma sig på!

Remmen, som man kan sätta på bågarna, är otroligt genomtänkt! När man är ute behöver man inte vara rädd för att de i ett obevakat ögonblick ska trilla av och försvinna för alltid. Jag hade trott att sonen skulle känna sig besvärad av remmen, att han skulle försöka slita av sig dem när jag satte på remmen, men inte - det talar en hel del om hur bekväma han tycker att dem är.

Något jag uppskattar väldigt mycket är just att de är så böjbara och jag kan utan oro för att de ska gå sönder eller böjas snea lägga ner dem i väskan tillsammans med en massa annat.

Att den medföljande påsen är av organisk bomull är ett stort plus och detta gjorde mick otroligt positivt överraskad!

Jag har verkligen försökt hitta något fel, för att inte bara ge positiv kritik, men vi tycker hela familjen att de är toppen på alla sätt och vis och kan inte komma på något negativt alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar