torsdag 22 augusti 2013

Om att vara nöjd med ett köp

Tindras fötter växer som sjutton - sandalerna vi köpte i juni har hon redan vuxit ur!! Vinterstövlarna från förra året passar alltså inte.

Hittade ett par underbara röda stövlar som jag bara var tvungen att beställa till henne;


Ekologiska stövlar från Kavat med utsida i vegetabilgarvat skinn och foder samt sula av ull. Miljömärkt och helt fri från krom, teflon, PTFE och andra flourerande kolväten.

Innan har jag ofta varit nöjd med ett köp för att jag fått det till ett bra pris, men jag har mer och mer insett värdet i att vara nöjd med ett köp för att köpet känns rätt - rätt på alla plan! Det känns rätt för miljön och det känns rätt när jag tänker på min dotters hälsa och framtid!

3 kommentarer:

  1. ser riktigt sköna och goa ut!!

    SvaraRadera
  2. Superfina, var köpte du dem?

    SvaraRadera
  3. Jag önskar att jag kunde köpa skor på nätet till mina barn men jag har fått inse att de måste prova skor i affär precis som jag eftersom de har ärvt mina breda fötter och många skor inte är bekväma för dem oberoende av om det är "rätt storlek" eller inte....

    Sv. Japp jag åker på Fabmamas också! Och sedan är det Bloggmiddagen i oktober. Härlig eventhöst :-)

    SvaraRadera