söndag 4 augusti 2013

Traktor, trampbåt och hästar

Även torsdagen bjöd på kanonväder. 

Medan Tindra hoppade på studsmattan pratade hon om att hon ville åka traktor igen. Ägarna hörde henne och tog fram en annan traktor och barnen fick åka. Tindra fick åka med på en rejäl tur, ut på vägen, hämta posten och sedan tillbaka igen. Tristan vågade inte åka utan mig, vilket resulterade i att även jag fick åka traktor. Han blev tillfrågad vart han ville åka och Tristan pekade upp i skogen - gissa om han hade stora ögon när vi började åka upp i skogen =)

Familjen Larsen spenderade eftermiddagen vid Ragnerudssjön. Vi åkte dit för att leka på den stora lekplatsen men hyrde istället en trampbåt och trampade iväg, ut på sjön. Kom tillslut till en ö mitt i sjön men upptäckte att det var myggorna som ägde den ön och trampade därför tillbaka igen.


Efter att vi kommit tillbaka till bryggan stannade jag och barnen på lekplatsen medan Rickard gick för att lämna flytvästarna. När han kom tillbaka berättade han att det stod två hästar utanför receptionen och att man till en billig peng fick rida en sväng. 10 kr för den korta turen och 30 kr för den långa - otroligt prisvärt!! Den långa turen ville Tindra såklart och den var så lång att Tristan efter ett tag inte längre orkade gå,.. Han ville såklart inte rida - fegis som han är *ler*

Behöver jag ens nämna att det var en mycket lycklig tjej som gick från hästarna mot bilen för att åka tillbaka till stugan <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar