lördag 19 oktober 2013

Annorlunda fredag

I och med att jag och Rickard aldrig är lediga tillsammans så blev detta en annorlunda fredag då jag gick från jobbet redan vid 12!

Kom hem, klädde på barnen efter inbjudan "fina, lekfulla, men för årstiden passande kläder" och tog bussen till slottskogen. 

Mötte upp med toppenfotografen Therese och gjorde oss redo för lekfulla bilder ute i naturen. Tindra, som behöver närmare en halvtimme innan hon mjuknat upp i närhet med främmande människor, tyckte att det var lite konstigt att hon och Tristan skulle leka, springa omkring, hoppa och kramas framför kameran men när mamma och pappa gjorde likadana saker (bakom kameran) så gick det betydligt mycket bättre. 

Efter cirka en timmes fotografering i den underbara och värmande solen, sa vi hejdå, och gick bort mot lekplatsen. Nu i efterhand undrar jag varför jag inte hade overaller, eluppvärmda vantar och brasan med,... Jösses vad kallt det var!! Det var ju dock jag och maken ensamma om att tycka och barnen var mindre nöjda med vårt beslut om att, efter en timmes lekande, gå bort mot bussen. 

Efter lite lättare middag, ett par nya strumpbyxor till Tindra och då barnen ätit upp de medhavda majskrokarna så utbrister Rickard att han är otroligt sugen på ostbågar,... Barnen var ju såklart inte sena med att hänga på i ostbågshysterin och tio minuter senare kom vi ut från affären med en påse full med färgämnen, aromer och E-nummer,....

Ett par klubbor och ostbågar senare, när barnen fått på pyjamas och borstat tänderna, och kikärtorna precis kokat klart så tittar Tindra på mig med sin snällaste blick och frågar om hon inte kan få en kikärta. Vem sjutton kan säga nej när ens barn ber om kikärtor?? En kvart senare hade barnen ätit upp en hel skål med kikärtor.
Tja,.. Rickard är ju såhär i efterhand inte jättenöjd med sitt infall tidigare idag och själv tyckte jag inte att ostbågarna var ett dugg goda! Änglamarks saltade chips är otroligt mycket godare och dessutom var jag, under filmen vi såg ikväll, mest sugen på morötter med dip,... japp, sådana är vi - kikärtor som fredagsgodis till barnen och morötter till mig själv *ler*

Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar