onsdag 30 oktober 2013

Att vakna utvilad

Jag jobbade länge igår och bestämde mig redan igår kväll för att jag skulle ta sovmorgon idag, äta frukost med barnen och vara på jobbet halv nio idag.
Kroppen måste ha vant sig vid att sova få timmar! Halv sju vaknade jag, helt klarvaken och utvilad - trots att klockan skulle ringa först klockan sju. Låg och drog mig till sju och gick sedan upp. 

Barnen hade, efter att jag duschat och gjort mig i ordning, fortfarande inte vaknat så det blev inte den mysiga frukost jag hade tänkt mig. Kändes ju inte riktigt värt att väcka dem heller eftersom jag ändå skulle åka en halvtimme senare, så jag kom iväg till jobbet lite tidigare än tänkt. 

Tindra vaknade vid tjugo i nio och Tristan sov till strax efter nio - varför sover de aldrig så länge på helgerna när jag är ledig och vill sova? ;)

Trevlig onsdag önskas er alla =)

2 kommentarer:

  1. Nä verkligen inte med tanken på att många av bloggarna är toppbloggare och jag är inte. ;)

    SvaraRadera
  2. Så är det! Mina ungar sover länge oavsett veckodag. På helgen är det ju skönt men på vardagarna blir det mycket tjat för att få upp alla.

    Det försvinner ofta vantar från dagis. Barnen tappar dem ute på gården eller någon tar med fel vante hem etc. De kommer ofta tillbaka men då har man redan hunnit köpa nya :P

    SvaraRadera