lördag 26 oktober 2013

Wise Naturkosmetik - svensk ekologisk hudvård

Jag har fått hem ett paket från Wise Naturkosmetik - svensk ekologisk hudvård - med två produkter som att testa.


Först och främst vill jag påpeka att produkter från Wise Naturkosmetik är fria från petrokemiska råvaror.

Refreshing Schampoo doftar otroligt gott - rosmarin. Schampot tvättar rent utan att torka ut hår eller hårbotten. Rosmarin är, vilket jag inte visste, cirkulationsökande vilket är bra för tunt hår och håravfall och för cellförnyelsen.

Jag märker att mitt hår under hösten och vintern blir torrt lättare än under sommaren men trots detta så tycker jag att schampot lyckas bra med att tvätta rent utan att torka ut håret och hårbotten - även fast jag tvättar håret varje dag. 

Det jag tycker är otroligt bra med detta schampo är att eftersom det enbart innehåller ekocertifierade råvaror som inte belastar Moder jord, så kan man använda detta schampo i vilken källa eller insjö som helst. Perfekt på sommaren när man exempelvis befinner sig på en plats utan dusch!

Face Lotion Balans tycker jag mycket om! Ofta tänker man inte på att man bör smörja in huden när man har fetare hy, vilket jag inte gjorde tidigare. Nu har jag förstått att fukt bör tillföras för att inte torka ut huden och öka talgproduktionen. Denna ansiktskräm är väldigt lätt och tränger snabbt in i huden utan att kännas kladdig. Det är inga problem att först använda denna kräm och sedan flytande foundation, då ansiktskrämen inte lägger sig som en fet hinna. 

Tusen tack till Wise Naturkosmetik för att jag fått möjlighet att testa dessa produkter. Jag hoppas att fler får upp ögonen för ekologisk hudvård (och självklart ekologiska generellt), både för att just DU bryr dig om dig själv men även för att DU bryr dig om naturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar