söndag 17 november 2013

Tävla med PINO

Som jag skrev för ett par dagar sedan så fick vi hem ett paket med Pino-böcker - dessa böcker gör verkligen succé här hemma, kväll efter kväll =)

Nu har även ni läsare möjlighet att vinna ett paket med fyra böcker;
* Pino's pannkakskalas
* Räkna med Pino
* Pino och katten
* Pino's bondgård


Tävlingsreglerna är enkla;
* Dela detta tävlingsinlägg på din facebooksida/blogg alternativt, om du ej har facebook eller blogg; tipsa fem vänner om tävlingen via mail  och lägg larsensliv@gmail.com i kopia.
* Motivera varför just DU ska vinna

Lämna en kommentar med din motivering samt blogglänk/facebooknamn alternativt din mailadress.

Tävlingen avslutas 24 november klockan 20:00!
Lycka till! 

15 kommentarer:

  1. Jag tycker jag ska vinna för jag läser hellre böckerna för barna än sätter på filmen...... ;) (pi-pi-pi-pi-pi-pi-pi-pi-piiiinoooooooo)
    Hälsningar
    Veronika Berg

    SvaraRadera
  2. Delat som Jessica Olofsson
    Vill verkligen vinna dessa för sonen älskar böcker och vi behöver verkligen påfyllning av nya. Jag har en son som leker katt konstant så Pino och katten skulle bli en given favorit.

    SvaraRadera
  3. Jag vill vinna eftersom mina barn älskar att läsa böcker. De får aldrig nog och då behövs det variation för att dela lusten med de vuxna

    Delat som Annelie Be

    SvaraRadera
  4. Jag skulle vilja vinna pinopaketet för att Vidar och jag böckerna, han lyssnar på dem om och om igen och när ingen av oss vuxna har tid att läsa så tar han själv fram böckerna och läser dem nästintill ordagrant!

    Jag älskar dem för de är så pedagogiska!! Anledning till att Vidar kan läsa dem så bra själv är för att bilderna visar exakt det som skrivs och man ser hur han hänger med när vi läser. Jag förstår mycket väl varför Pino har blivit en sån succé. Vi har två sönderlästa Pinoböcker hemma och jag kan inte tänka mig en bättre julklapp till Vidar i år än 4 nya favoriter till bokhyllan!! :-)
    Har delat inlägget i bloggen!!

    SvaraRadera
  5. Pino är Axels stora favorit här i livet! Han älskar filmerna, böckerna och sin pinonalle! Alla utom den sistnämnda är i princip trasiga och lagade! Sen har han inte tre av böckerna som är ovan så skulle verkligen vara kul att få ge honom en julklapp som jag verkligen VET att han kommer älska och få nytta av!!!

    delat på fb!

    SvaraRadera
  6. Delat! Dessie Borgström

    Skulle så gärna vinna
    eftersom jag inte vet om jag kommer att hinna
    handla alla julklappar till släktens alla små
    och något måste de ju få
    så vad passar inte bättre än dessa fina
    böcker om Pino.. oooh vad jag önskar att de blev mina!

    Kraam!
    Dessie - Mamma till ett hjärtebarn & en femkilosbebis
    dessie_2000@hotmail.com
    http://blogg.alltforforaldrar.se/dessie

    SvaraRadera
  7. Jag är gärna med och tävlar. Vi skall så smått börja läsa för Felix. Han är 9 månader nu och han har kikat i en Pinobok vi har hemma och älskade den. Tror det har med de härliga färgerna att göra.
    Det vore jättekul att få vinna lite fler böcker så vi får lite variation.

    Jag har tipsat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/11/23/pino-2411-2/

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  8. Jag tipsar på min FB Tina Carlström: https://www.facebook.com/tina.carlstrom.351
    Jag skulle gärna vinna dessa böcker till mina barn. Vi har en PINO bok hemma som de älskar, men det börjar bli tjatigt att läsa samma bok i flera månader,därför vore det världens bästa överraskning att ge dem nya PINO böcker som vi kan läsa.

    Hälsningar Tina
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Delar i johanna andersson.
    Önskar vinna så min son äntligen kan få sina egna böcker. Hans syrra har vissa Pinoböcker och hon delar inte med sig. Petter älskar dem och han skulle behöva egna lilla gubben.

    SvaraRadera
  10. har delat på facebook ( Gabriella Wikström) Vill vinna dessa till mina 2 pojkar i julklapp , min äldsta son (2,2 år) Kan inte prata ännu men han älskar när man läser för han så lite nya böcker kanske skulle hjälpa han på traven :) Och har precis börjat läsa för min yngsta som fyller 1 i december :)

    /Ella.wikstrom@gmail.com

    SvaraRadera
  11. Delat på facebook (Josefin Säkkinen) och i bloggen!
    Vill gärna vinna så vi kan utöka vårat mycket lilla bibliotek här hemma :D Grabben älskar att läsa!

    http://enannansmabarnsvarld.blogspot.se/2013/11/tavling.html

    SvaraRadera
  12. Jag är gärna med och tävlar. Har delat inlägget på facebook, liselotte andersson. Skulle vara så roligt att vinna och kunna ge dessa fina och bra böcker till mitt barnbarn Hugo i julklapp. Han älskar böcker och jag vet att det skulle bli en uppskattad julklapp av honom och även av hans mamma.
    Mvh Liselotte
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  13. Jag är också med o tävlar :) Delat på Facebook, Sofia Johansson. Detta fina paket hade blivit en perfekt liten julklapp till min Pino-älskande gosse :) Så nu håller ja tummarna :) s.fia@live.se

    SvaraRadera
  14. Det här skulle bli en perfekt julklapp till Milla, hon älskar Pino och mamman här älskar lässtunderna. Delar på FB och hoppas på tur

    SvaraRadera
  15. Dessa böcker skulle jag vilja ge familjens små och gulliga killar, som helt plötsligt
    kommit in den ålder där man börjar ljuda, "högt och ljudligt"... hur kul som helst!
    Och detta måste ju underhållas, och böckerna om Pino är är ju helt perfekta
    som en introduktion i läsandets härliga värld!

    Så vi hoppas på fina läsupplevelser!
    Ha det så gott/ Marie i Visby

    ragna_marie@hotmail.com

    PS: Delat på fb (Marie L-m)

    SvaraRadera