fredag 29 november 2013

Vilken vecka,

och än är den inte slut,..

Förskolan ringde i måndags runt lunch och berättade att Tristan varit väldigt hängig under förmiddagen, gråtit en del, hostat massor och då låg och sov. Jag slutade tidigare från jobbet och åkte för att hämta hem bägge barnen. När jag kom till förskolan satt en förskolepedagog och torkade hans ögon som helt klibbat ihop - ögoninflammation.

Tisdagen jobbade jag halva dagen och åkte sedan hem för att byta av Rickard. I onsdags blev det VAB och igår begravning. Igår fick Tindra dessutom ögoninflammation men ingen feber och allmäntillståndet var inte påverkat. 

Åkte till jobbet för att försöka hinna med en del, innan det var dags att åka hem igen. Eftersom två kollegor var planerat lediga så var det extra mycket att göra,. 

Kom hem och möts av en dotter som först bara säger att hon har ont i örat men efter en stund gråter av smärta. Vid lunchen grät hon bara för att det gjorde så ont att tugga maten, men eftersom hon var hungrig åt min lilla kämpe upp ändå. 

Efter lunch ville hon ligga i vår säng och titta på surfplattan men efter en stund ropade hon och sa att hon ville sova. När hon sovit i tjugo minuter vaknade hon, gråtandes, men visste inte varför hon grät. Hon somnade om och sover, två timmar senare, fortfarande. 

Själv har jag pratat med vårdcentralen och det är först om hon får hög feber eller om det rinner vätska ur örat som jag ska åka in med henne. Det hoppas jag slippa! 


Vi ska ägna helgen åt att krya på oss alla, jag vill bli kvitt min veckors långa förkylning och Rickard vill bli av med sitt ryggont. Och så vill jag såklart att barnen blir friska!

Lite bilder från veckan;

1 kommentar:

  1. Men fy vilken vecka !!
    Hoppas verkligen att helgens vila gör er friska och krya !
    Kram

    SvaraRadera