fredag 13 december 2013

Brödbak en fredagskväll

Sista brödet togs ur frysen i morse och jag hade förberett mig på att behöva baka i helgen. Efter jobbet idag när jag kom hem, maken var på julbord och barnen tittade på julkalendern så tyckte jag att jag lika gärna kunde börja bara.

Tänkte först bara göra rostbröd och havrerutor men kände att det var lika bra att få allt överstökat på samma dag så det blev lite drygt 40 hönökakshalvor också.

Hembakat (ekologiskt) bröd är definitivt godast - och så är det ju rätt skönt att veta vad som finns i brödet =)

Bakar ni ert bröd själva?

4 kommentarer:

  1. Du vill inte lägga ut recepten? Blev så sugen på att testa att baka eget nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hönökakorna kan du se receptet till här;
      http://desiree1988.blogspot.se/2013/09/honokakor.html

      Ska försöka lägga ut recept på de andra bröden imorgon =)

      Radera
  2. Åh så gott! Lägg gärna ut receptet på hönökakorna, det är min fästmans favoritbröd :) Jag kan komma in i brödbakarperioder men nu var det ett tag sen. Jag tycker också att det är toppen att göra eget. Ha en fin kväll <3 Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hönökakorna kan du se receptet till här;
      http://desiree1988.blogspot.se/2013/09/honokakor.html

      Ska försöka lägga ut recept på de andra bröden imorgon =)

      Radera