fredag 6 december 2013

Tävla om ett presentkort på 300kr hos ekokul

I samarbete med www.ekokul.se ger jag en av er chansen att vinna ett presentkort på 300 kronor! Kan ni gissa vad ekokul säljer? Ekologiska leksaker, matlådor, dricksflaskor, tillbehör till barnkalaset och en massa, massa mer. 



Tävlingsregler
Lämna en kommentar med svar på frågorna nedan;
* Vad är det fiffiga med de ekologiska sugrören av bioplast? Ledtråd finner du här.
* Vem skulle du köpa något ekologiskt till om du har turen att vinna?

Tävlingen avslutas 13 december klockan 20.00

Lycka till!

24 kommentarer:

  1. Det fiffiga med sugrören är 100% komposterbara

    Om jag vann skulle jag köpa en leksak till Felix. Jag gillar det här med träleksaker. omöjliga att ha sönder :-)

    Har länkat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/12/06/ekokul-1312/

    SvaraRadera
  2. 100% Komposterbara.

    Jag skulle köpa träleksaksmat till dotterns nya lekkök maken håller på och bygger.

    Annica L
    annica.lagerberg@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Svar: dom är gjorda av majsstärkelse, och är därför 100% komposterbara.

    Jag skulle förmodligen köpa en sophie giraff, sonen älskade den när vi var på bvc, har tyvärr aldrig blivit av att vi köpt någon. Nu skulle jag köpa den till kommande syskon, men jag är ganska säker på att Elias kommer sno den ;)

    caroliinea@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Svar: sugrören är gjorda av majsstärkelse, och är därför 100% komposterbara.

    Jag skulle köpa en leksak till min son :)

    Johansson.jenny@live.com

    SvaraRadera
  5. Dom är komposterbara.
    Jag skulle köpa en julklapp till min son Walter, det här blir hans första jul. Perfekt att både göra Walter och miljön glada :)
    Håller tummarna! u.dagerus@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Sugrören är komposterbara då de är gjorda av majsstärkelse.
    Jag skulle köpt en fin ekopresent till min syster som väntar sitt allra första barn i vår. Hon skulle få välja precis vad hon själv ville isf. Hon hade blivit jätteglad av detta...miljövetare som hon är =)

    Hälsningar Tina Carlström.
    christinecarlstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. De är komposterbara (Nice!)

    Till min son skulle jag önska dessa: http://www.ekokul.se/alder/3-6-ar/muffins-och-rulltarta
    Alldeles perfekta för honom att sälja i "kiosken" han har under skrivbordet på sitt rum. ;)

    atarinakall@hotmail.se

    SvaraRadera
  8. Är med :)

    Svar: De är helt komposterbara eftersom de är gjorda av majsstärkelse.

    Vill ge vår kommande bebis den bästa starten så något till honom skulle jag absolut köpa. Önskar att det fanns mer giftfria leksaker (och saker överhuvudtaget)!

    Kram Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

    SvaraRadera
  9. Hej! Vilket fantastiskt pris du tävlar ut på din fina blogg! Jag och M väntar vår första skatt så det är väldigt roligt att hitta mysiga familjebloggar :)

    * Det som är så himla bra med dessa sugrör är att de är miljösmarta då de är gjorda av majsstärkelse och därför är 100% komposterbara.

    * Om jag har turen att vinna denna tävling skulle jag köpa fina ekologiska leksaker till min och Ms lilla skatt som är beräknad 10 januari. Det vore fantastiskt fint att få köpa saker från just ekokul eftersom de är pedagogiska, hållbara och ekologiska. En viktig uppgift som vi kommer att ha som föräldrar är att visa vår skatt att vi måste ta väl hand om både människor och naturen. Att omge sig med saker som hjälper världen är ett steg i rätt riktning :)

    M, jag och lilla bebisen i magen håller tummarna!
    <3 Jennie Bergius - bergiusjennie@gmail.com

    SvaraRadera
  10. Sugrören är 100% komposterbara.

    Jag skulle köpa leksaksmat till min dotter i julklapp ;)

    SvaraRadera
  11. Det fiffiga med sugrören är 100% komposterbara
    tomte skulle ge detta till mina gudbarn som alltid hjärtat är etta
    Annica@flinkens.com

    SvaraRadera
  12. De är komposterbara :-)

    Jag skulle ge en fin klapp till barnets gudstorebror om jag vann - han saknar henne så gruvligt och när vi är så långt borta visar presenterna i alla fall att vi alltid tänker på varandra ♡

    kantarellkisse@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Svar: Sugrören är gjorda av majsstärkelse, och är därför 100% komposterbara.

    Skulle gärna köpa något ekologiskt till min dotter Alva i julklapp, jag tror hon skulle bli riktigt glad då det finns mycket fint att välja ibland.

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Att de är 100% kompesterbara då de är gjorda av majsstärkelse.

    Det skulle bli till min lilla tjej. Hon är nummer fyra och får ärva det mesta så det vore roligt om hon fick något nytt och dessutom ekologiska leksaker. Perfekt.

    SvaraRadera
  15. Svar: Dom är 100% Komposterbara

    Hade gärna velat köpa nåt fint till min yngsta dotter som "fyller" 6 veckor imon. En skallra eller ett fint gosedjur.

    Ha en fin kväll :)
    linaeckerstrom@hotmail.se

    SvaraRadera
  16. De är komposterbara.

    Jag skulle köpa nån experimentlåda till min son. Han älskar att lära sig hur saker fungerar.

    SvaraRadera
  17. De är gjorda av majsstärkelse och därför komposterbara!

    jag skulle köpa till mina barn såklart! det viktigaste jag har och vill såklart ha det allra bästa till dem!

    SvaraRadera
  18. Dom går att kompostera!

    Vi håller på att byta ut alla giftiga och kemikaliestinna saker här hemma, främst till barnen. Och det här fallet skulle det bli barnen som skulle få nåt. Formodligen nåt pysselaktigt eftersom stora älskar det!

    Peter
    peter_verdin@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. 1. De är 100 % komposterbara.
    2. Till min syster, då hon är galen i eko grejer!

    SvaraRadera
  20. 1. Att dom är 100% komposterbara
    2. Till min kompis barn, det är viktigt att barn inte utsätts för så mycket konstiga ämnen.

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  21. Helena i Uppsala
    1 Sugrören är till 100 % komposterbara.
    2 Mina bonusbarnbarn. Mamma är sjuksköterska och väldigt medveten om vad som är bra för barnen.

    SvaraRadera
  22. De är gjorda av majsstärkelse vilket gör att dom är 100% komposterbara!

    Om jag har turen på min sida tänker jag köpa något kul till Rasmus och Jonathan. De har nämligen massor av roliga pysselgrejjor - perfekt för lille Rasmus som gått och blivit förtjust i det här med rita/måla/pyssla. Jag vill gärna känna mig liiiite trygg i vad jag köper för något - så att köpa pysslet hos ekokul skulle kännas bra!

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  23. Dom är 100% komposterbara! - Jättebra ju, måste jag ju köpa till dotterns kalas i januari :)

    Jag skulle (om jag har turen att vinna) så gärna köpa något till det lilla gryn som ligger och gror i min bästa väns mage! Sen skulle jag nog passa på att köpa lite kökslekasaker till mina barn. Jag har en känsla av att det kommer bli många beställningar därifrån :)

    lifeasveronica@gmail.com

    SvaraRadera
  24. Att man kan kompostera dem 100%. Hur mycket kan man göra det med :)?
    Jag skulle köpa fina träleksaker till Olivia som ska lämna sin napp till tomten nästa vecka. Då är hon värd ett extra paket. Ett extra fint!
    kram

    SvaraRadera