måndag 13 januari 2014

Disney (och även dottern) on Ice

Igår var jag och dottern på Scandinavium för att se Disney on Ice!
Det var första gången för henne och många år sedan jag själv var där. 

Nästan direkt när vi satt oss kom en man som arbetade där fram till oss, satte sig på huk, riktade sig och Tindra och frågade om hon ville åka med i en vagn på isen en stund senare. Hon funderade lite och frågade sedan "kör de snabbt?". Han garanterade att det inte skulle gå så fort och sa även att de skulle bli fastspända med ett säkerhetsbälte. Tindra sa att hon ville åka med =)

Efter en stund in på första akten kom han och hämtade henne samt tre andra tjejer. Tindra blev först lite nervös men tog sig i kragen. Det var en stolt mamma som satt och kollade på henne när hon åkte runt på isen och när hon kommit tillbaka hade jag en riktigt stolt dotter som var så nöjd med sig själv som vågat =D 



Det var riktigt bra och vi ska garanterat gå dit nästa år igen! Just nu funderar jag på om Tristan kommer att vara tillräckligt lugn för att kunna sitta still i två timmar nästa år,.. Han är ju närmare 4 år då (jösses,..) men i dagsläget kan han inte sitta stilla ens en kvart *ler* Det blir ju väldigt tråkigt och lite elakt om jag inte har någon biljett till honom nästa år och han skulle vara redo, men å andra sidan dumt om jag köper biljetter och han inte är redo,.. Får fundera vidare på det =)

1 kommentar:

  1. tror att det är helt annorlunda att sitta still hemma jämfört med att vara på en föreställning.. Vi hade ju med Lykke och det gick hur bra som helst..

    SvaraRadera