fredag 7 februari 2014

Första beställningen,.

från iHerb - men definitivt inte den sista!

Snabb leverans är något som uppskattas otroligt mycket! Lade en beställning i måndags eftermiddag, i tisdags skickades paketet och i onsdags försökte de leverera (men ingen var hemma). Det skickades från USA!! Det kallar jag snabb leverans =)

Har sminkborstar från Ecotools sedan tidigare och är nöjd med dem, men ville ha fler och eftersom jag titt som tätt bär med mig sminket verkade det smart med foundation och puderborste som man kan stänga locket på. 

Vi har ju tidigare testat vattenbaserat nagellack från Acquarella men Tindra sa för någon vecka sedan att hon gärna vill ha ett nagellack med grön/turkos färg. Det finns en hel uppsjö av olika vattenbaserade nagellack men jag föll för Piggy Paint - natural as mudd. Piggy Paint är ett vattenbaserat nagellack gjort av naturliga ingredienser och färger. Piggy Paint innehåller EJ Formaldehyd, Toluen, Ftalater, Bisfenol A, Etylacetat eller Aceton. Tillverkaren själv skriver: "Piggy Paint is a natural, eco-friendly nail polish designed for fancy girls. Its non-toxic, hypoallergenic formula makes it safe to use on all piggies.

Känns tryggt att använda giftfria nagellack på barnen. Ja, barnen står i plural - här hemma vill minsann bägge barnen ha lackade naglar =)

Jag har läst en hel del om schampotvål och varit sugen på att testa. Nu ska jag äntligen få göra det! Har läst så otroligt mycket positivt om det, och det kändes som ett naturligt nästa steg när vi gått från flytande tvål till fast tvål för att undvika många konserveringsmedel som krävs när vatten är tillsatt. Och givetvis är den fri från SLS (som jag skrivit om tidigare)! J.R. Liggett's schampo innehåller endast ett fåtal ingredienser: förtvålad olivolja, kokosolja, ricinolja och vatten. En del av schampona har också eteriska oljor som tillsats för doftens skull. Inga skumämnen, inga syntetiska parfymer, inga färgämnen.
Det ska bli så galet spännande att testa detta schampoo - ska göra det redan ikväll faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar