fredag 21 februari 2014

Mattermos, tandborstar och peelingtvål

Hämtade tre paket häromdagen och hade svårt att ta mig från affären till bilen då de var tunga och otympliga.



Förra året köpte vi en mattermos som denna;
 
Vi använde den ett par få gånger och hade varje gång problem med att få upp locket då det bildades något form av tryck, vakuum, som gör locket nästintill omöjligt att få upp. När jag och barnen för ett par veckor sedan tog med mat för en dag ute i snön så lyckades vi inte få upp den alls. Så där satt vi, utan mat,. Kändes ju såklart inget vidare bra så jag reklamerade den och köpte istället Klean Kanteen Vacuum Insulated Food Canister från Lapland Eco Store. Vi är otroligt nöjda med alla andra produkter från Klean Kanteen som vi har och eftersom man skruvar upp locket på denna mattermos så kommer inte samma problem att kunna uppstå. 




Lapland Eco Store brukar alltid skicka med något litet och denna gång följde det med en tepåse med röda frukter och aroniabär - soil association certifierad =) 

Fler tandborstar behövde vi och jag blev himla glad när jag hos Jordklok hittade 12-pack med de bambutandborstar vi använder. Prismässigt får man två tandborstar gratis när man köper ett 12-pack jämfört med att köpa dem styckvis =)
 


Beställde även två tvålar med exfolierande yta från Bentley - certifierad av Soil Association. Vi har börjat med fasta tvålar även i duschen, mycket för att undvika de konserveringsmedel som tillsätts flytande tvålar. 

Även i detta paket skickades det med en tepåse, från Pukka. Det dracks upp igår och smakade mycket gott =)

Det sista paketet - det största - innehöll skor till mig. Passar på att köpa på rean, för även om vintern snart är slut kan ju vinterstövlar användas nästa vinter och jag slipper då köpa för ordinarie pris =D

1 kommentar:

  1. Vilken massa härliga paket - är ju helt klart lite nyfiken på skorna också! ;-) kram

    SvaraRadera