måndag 3 februari 2014

Snickers med Jordnötssmör Crunchy Eko

Snickers är något av det godaste jag vet - hemmagjorda alltså =)

Då jag varit riktigt gottesugen de senaste veckorna (och det blivit chips till middag/kvällsmat en hel del *skäms) så blev jag väldigt glad när det fanns jordnötssmör i paketet från Bodystore.com - det behövdes ingen ursäkt för att göra något riktigt gott och kvällen igår ägnade jag därför åt att göra snickers.

Har gett er receptet en gång innan, men det skadar inte att skriva det igen =)

1/2 dl socker
1 dl sirap
1/2 burk jordnötssmör
1/2 tsk vaniljsocker
1/2 dl cocos
5 dl cornflakes
100 gram ljus choklad

Blanda jordnötssmör,  socker och sirap i stor kastrull och värm till tjock flytande massa. Tag av kastrullen, blanda i vaniljsocker, kokos och cornflakes (jag använder vispen då det blir rätt tungt att blanda runt för hand).
Bred ut smeten på en plåt eller liknande.
Smält chokladen och bred över kakan.
Ställ i kylen 30 min och skär sedan i rutor.


Jag gör alltid dubbel smet så att hela jordnötssmörsburken tar slut - och så att det blir fler snickers såklart *ler*

2 kommentarer:

  1. mmm spara några till lördag =P

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja visst är det tråkigt, men jag får bara försöka göra det bästa av situationen just nu..

    Ja de är en enorm lättnad att dom lyssnar på mig.
    <3

    SvaraRadera