fredag 28 mars 2014

Frukostträff på Waynes - in action

Vilken ljuvlig start på dagen jag haft idag! Om man då bortser från att jag försov mig och vaknade i samma minut som jag skulle lämnat hemmet,... Tur att kläder var utvalda och det bara var att hoppa in i duschen och sedan snabbt göra i ordning sig =)

Som jag skrev tidigare i morse var jag inbjuden till invigning av Waynes Coffees 300m³ stora caféet på Östra Hamngatan 30-34. 
Mitt första intryck: Wow! Stort och luftigt men ändå mysigt! Fräscht och rent! Och efter att ha njutit av den underbara frukosten kan jag bara säga - Mm, gott!
 
Medan jag och andra underbara bloggvänner avnjöt den goda frukosten fick vi lyssna på om just Waynes Coffee. Det första caféet öppnades 1994 i huvudstaden. Caféet blev snabbt en populär träffpunkt för både affärsfolk och trendkänsliga innerstadsbor - och band en helt annan målgrupp än Pubens främsta målgrupp.Som Sveriges första coffeeshop blev Waynes Coffee på Kungsgatan början på en ny svensk cafékultur med Caffe Latte, generösa muffins och matiga smörgåsar. Själv tyckte jag att det var spännande att höra att Caffè Latte-trenden är såpass ung som den faktiskt är!

Det anordnades även en quiz men jag kan ju ärligt säga att jag hamnade i fel lag *ler* (Sorry Alexandra & Annika, men ni var rätt kassa - haha)

Proppmätt gick jag därifrån med en välfylld goodiebag - och åkte direkt vidare mot dagens nästa höjdpunky: Baby & Barn-mässan =) 

Ett stort tack för att jag fick äran att medverka på dagens invigning av Waynes Coffee - det är garanterat inte sista gången jag kommer besöka det caféet!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar