söndag 6 april 2014

11 vuxna, 8 barn och en fantastisk sommarkollektion från Blingo

Igår släpptes Blingos sommarkollektion och jag hade såklart bokat in en visning!

Har haft en hektisk vecka och har varken orkat eller hunnit tänka på vad jag skulle bjuda på idag. I förrgår slutade jag lite tidigare men ägnade eftermiddagen och kvällen med min älskade make (och åt shopping) och när vi kom hem var jag helt slut. 

Igår morse var jag tacksam över att barnens farmor (som passade barnen igår) sovit över och tagit hand om barnen under morgonen. När de gick ut för att leka passade jag på att dammsuga, svabba golven och städa i ordning. Bakade muffins, gjorde en form av sandwich (hade havreflarn i skåpet och la glass emellan två stycken flarn), gjorde hallonsås och glass. 

Jessica, säljare för Blingo, kom och jag började smygtitta på kläderna. Så mycket fint! Neutrala färger för det mesta men underbara kvalitéer, inte bara den klassiska bomullen utan kläder i tencel, viskos, modal med mera. 

Gästerna droppade in och vi blev ett stort gäng till slut. De större barnen lekte på rummen, de små jollrade glatt medan kläderna visades och vi vuxna dreglade över de fina plaggen *ler* 

En lyckad dag som resulterade i mycket disk, glada barn och en trött mamma - precis som det ska vara med andra ord *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar