tisdag 1 april 2014

Baby & Barn - mässan

I fredags gjorde jag en snabbvisit på mässan. Kände att jag ville kunna gå där utan barn en dag och med barn nästa dag för att få ut så mycket som möjligt av mässan! Ett mycket bra val enligt mig själv då i fredags hade möjlighet att titta, känna och prova kläder i lugn och ro samt att vi i lördags kunde fokusera på all lek barnen erbjöds på mässan. 

Det inhandlades en del på mässan och jag gjorde ett par riktiga fynd (alla nämns inte i detta inlägg)! 

Hos Spojl klipptes Tindras hår - för kanonpriset 100 kr!! Ett erbjudande Spojl brukar ha på mässan och absolut är värt att ta del av. Spojl säljer ju även en hel del kanonfina designerkläder vilket resulterade i riktigt fina och prisvärda plagg. Gissa om Tindra blev glad över den underbara klänningen med det medföljande diademet?! Det blev även jeans, jeansshorts, en kjol och en tröja från Spojl.
Även Geggamoja hade bra mässerbjudanden och det blev ett par byxor och en kofta i sköna vårfärger.

Bid Doddi från Geggamoja blev jag riktigt förtjust i! Doddi är Geggamojas nya återvinningsmaskot, sydd av överblivna bitar från deras klädproduktion. Alla exemplar är unika i färgsammansättning! En ihoplappad, 100% ekologisk kompis som ger barnen sällskap och trygghet - kan det bli bättre?!
Alla tre är därför med i den tävling som Geggamoja hade på Baby & Barn - mässan där vinsten är just en Doddi.


Isbjörn erbjöd barnen att få testa deras kläder och hade satt upp en hinderbana där testet kunde utföras. Riktigt kul tyckte mina barn (Tindra sprang runt i hinderbanan även förra helgen på Nordic Outdoor mässan och blev väldigt glad när hon såg att samma hinderbana fanns på Baby & Barn mässan). Kläder från Isbjörn köpte vi ju på förra veckans mässa (läs: här) och eftersom barnen inte vuxit så mycket på en vecka blev det inget köp från Isbjörn denna helgen *ler*.

Tindra pratar ofta om att hon vill bli målad i ansiktet och jag blev därför riktigt glad när jag hittade Colorona. Köpte med ett kit med giftfria färger som kan användas både för att måla på papper och i ansiktet. Två mycket glada barn välkomnade detta köp när jag kom hem i fredags och självklart ville de direkt att jag skulle måla i deras ansikten. Känner dock att jag behöver öva på att måla om de ska kunna vistas utomhus när jag målat dem,.. *ler*



Så vad tyckte vi om årets mässa? Barnen var riktigt nöjda; både med inköpen vi gjorde, den fina mössan från Pompi Dard som vi hade turen att vinna, hårklippningen på Spojl, allt pyssel de fick möjlighet att göra samt alla aktiviteter som fanns på mässan. 

Själv upplevde jag att mässan var mindre detta år och även om jag själv inte längre har blöjbarn ansåg jag det synd att det detta år inte fanns något företag där man fick möjlighet att byta blöja och även få testa just det företagets blöjor och våtservetter. Många bra företag som ställde ut i år och en del som inte varit med tidigare år uppskattade jag mycket. Slutsatsen jag kan dra är i vilket fall att jag är mycket nöjd med årets mässbesök samt att vi definitivt kommer att besöka mässan även nästa år! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar