måndag 28 april 2014

Första helgen

Visst har vi varit lediga tillsammans enstaka helger innan - men i princip bara när Rickard eller jag varit sjuka,. Men förra helgen var makens sista jobb-helg och denna helg var alltså första helgen som vi var lediga hela familjen tillsammans!

Självklart hade jag lyckats boka upp mig halva helgen, men det gjordes innan jag visste att han inte skulle jobba helgerna längre. Men vilken underbar känsla att vakna igår morse - att veta att han inte skulle iväg och jobba, veta att vi kunde tillbringa dagen tillsammans.
 

Vi har diskuterat det många gånger och även om jag såå många gånger önskat att han skulle vara hemma någon helg så har vi kommit fram till att det varit bra med helgjobbet då han varit ledig torsdagar och fredagar istället. Barnen har med andra ord bara gått på förskolan måndag-onsdag och varit hemma fyra av sju dagar. Det har känts bra!

Men så har det ju såklart varit trist att aldrig kunnat hitta på något tillsammans. "Alla andra" har ju varit lediga på helgerna så vi har aldrig kunnat hitta på något dagtid tillsammans med andra. Och eftersom jag jobbar mån-fre så har jag inte jag och maken kunnat umgås med varandra annat än på kvällarna,. 

I vilket fall är det som det är nu; en hel del mindre pengar varje månad - men barnen kommer fortsätta vara hemma fyra av sju dagar (det kommer inte ändras innan höstterminen börjar) OCH vi kommer att kunna umgås som en familj, en hel familj, varje helg. 

Vet inte om jag behöver säga så mycket mer än att dagen igår var underbar =)

Bilderna får tala för sig själva:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar