söndag 20 april 2014

Loppi Blogbag - Vårpepp

Vilket underbart väder vi haft! Nu är våren verkligen här - på riktigt. Som om det inte vore nog med underbart väder så fick jag i veckan hem Loppi blogbag - Vårpepp:

Jag blev otroligt glad över att Ekorrens Ekologiska fanns med i paketet. Ekonörd som jag är, samt en riktigt gottegris, så uppskattar jag verkligen godis utan konstigheter - bara 100% naturligt gott! Ekorrens Ekologiska smågodis har smaker och färger från riktiga frukter, växter och bär. Inga konstgjorda färg- och smakämnen eller syntetiska sötnings- och konserveringsmedel. Just Step by Step (min personliga favorit faktiskt) är utan gelatin och med smak av citron, äpple, hallon, svarta vinbär, ananas, körsbär och apelsin - ruskigt goda!

Vitalinea PRO från Danone är ett nytt naturligt proteinrikt mellanmål i portionsförpackning. Den består överst av en naturell yoghurtfruktkvarg som både är mager och mättande, och i botten finns en god frukt- eller bärkompott. WHO rekommenderar människor med en stillasittande livsstil att dagligen äta 0,8 gram protein per kilo kroppsvikt och eftersom en portion Vitalinea PRO har hela 13 gram protein så innebär det i mitt fall att detta mellanmål täcker upp för mer än en 25% av mitt rekommenderade dagliga intag av protein.

Medan vi är inne på protein - näst på tur står Blackberrie - LSHP Mealbar från NaturdietLSHP står för Low Sugar High Protein.  Det betyder att de innehåller mer protein men mindre socker och därmed även lägre halt av kolhydrater än våra andra produkter. Den är berikad med 1/5 av dagsbehovet av vitaminer och mineraler. 1 gram socker per bar och 14 gram protein per bar. Mycket protein med andra ord, men personligen är jag besviken över färgämnet karminsyra i innehållsförteckningen (E120, framställs av extrakt från torkade honor av kochenillsköldlusen).

Paketet innehöll även Friggs te "Sockerbalans". Detta är ett rooiboste berikat med krom. Krom bidrar till att bibehålla kroppens normala blodsockernivåer  samt gynnar en normal omsättning av proteiner, fett och kolhydrater. Till skillnad från vanligt te innehåller inte rooibos något uppiggande koffein, och eftersom att det är koffeinfritt kan det med fördel drickas på kvällen - stort plus i kanten från min sida! Tillfredställande innehållsförteckning, komposterbara påsar och en kryddig smak av chai samt söt choklad.

Min så kallade kärlek från Harlequin - verkar vara en mycket spännande bok som jag garanterat inte kan slita mig ifrån när jag börjar läsa den.

Sun-kissed Bronzing Minerals från Sheer Cover. Kan användas för att markera kindben, som ögonskugga eller vart du nu än vill ge huden lyster. Mineralsminket är här för att stanna och det finns en uppsjö av märken som är mer eller mindre "rena". Sheer Covers mineralpuder och foundation är fria från oljor, parfymer och talk som kan irritera huden. 

Sist, men absolut inte minst; Supernature Purely Green Max. Ett kraftfullt och avancerat supermatkomplex som är speciellt sammansatt för nordiska förhållanden. Innehåller inga tillsatser - bara gräs, alger, frukter, grönsaker och örter i en härlig blandning! Den ger ett brett spektrum av proteiner, vitaminer, mineraler, spårämnen och enzymer. Rik på näring som kan ge ytterligare energi i vardagen, bland annat bidrar jod och järn till normal energiomsättning. Detta ska definitivt testas!

Riktigt kul att ha fått möjlighet att återigen testa nya produkter - tack Loppi för denna möjlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar