söndag 27 april 2014

Lördag i Halmstad

Tidigt i lördags morse mötte jag upp med Jessica på centralen. Klockan åtta bjöds vi på bloggfrukost på Scandic Hallandia och strax innan tio släpptes vi in på Krakel & Spektakel - mässan för hela familjen.

Jag valde att inte ha med barnen men ångrade mig lite med tanke på de maskotarna som välkomnade oss, teatern med Pettson och Findus, skattjakt med Pax samt akten med Zillah och Totte. Men å andra sidan var det skönt att kunna strosa omkring på mässan i lugn och ro, kunna prova kläder, smaka på chips och choklad och bara ta det lugnt.

Under frukosten delades det ut inte mindre än FEM goodiebags!! En av goodiebagsen var från Kavat och gav oss 40% rabatt på ett par skor av de skor de hade med på mässan. Jag som visste exakt vilka sandaler jag ville köpa till sonen höll tummarna hela vägen från hotellet till mässan och hoppades att de skulle ha med just de sandaler jag ville köpa. Styrde raka vägen mot Kavats monter när vi kom in på mässan och lycklig blev jag över att de hade just den modell jag sett ut! Passade även på att köpa mer eco wax - trots att vi fick en sådan förpackning i goodiebagen från dem. 

Nyfiken på de andra fyra goodiebagsen? Dem tänkte jag hålla på ett tag men lovar att du inom kort ska få se och läsa om dem med =)

Fina Fnulan och hennes nyutgivna bok Militta ställde ut på mässan, vi satt i en fantastisk limousine, Jessica klämde in sig i en rallybil, jag fyndade kläder hos me&i, skrattade så att tårar kom när vi lyssnade på komikern Therese McDonald och grät så jag skakade när Erik Ståhl föreläste. 

Vi klämde även in en lunch med min vän Anders, vars lägenhet jag och Jessica fick låna under Halmstadvistelsen. 
Mellan mässa, lunch, mässan och mässan igen så blev det lite drygt en timmes slappande på en filt på en stor gräsmatta. Jösses vad mycket man hinner när man inte har barnen med *ler*

Strax innan mässans stängning knallade vi därifrån, bytte om och begav oss sedan bort mot Scandic för middag. Efter middagen kände både jag och Jessica att det kanske skulle vara skönt att åka hem, trots planerna om att sova i Halmstad. Sagt och gjort, vi gick tillbaka till lägenheten, packade ihop våra saker och begav oss - med kvällssolen i ögonen -  hemåt.

Ett stort tack till meekatt för inbjudan till både frukost, mässa och middag! Hade en underbar lördag och är nyfiken på mässan som ska anordnas i Helsingborg i november! Borta bra, men hemma bäst! Eftersom det var makens första lediga helg så kändes det lite extra bra att komma hem och vara hemma hela dagen idag. Såhär sju år senare så känns det helt underbart att han numer ska tillbringa helgerna med oss =)

1 kommentar:

  1. Låter som att ni gillade mässan. Det verkar iofs alla som var där. Härligt! Ni gjorde nog även rätt i att åka hem. Klart du skulle spendera hans första lediga helg ihop <3

    Kram

    SvaraRadera