lördag 24 maj 2014

Spa, mat och övernattning

Underbart är bara förnamnet! Jag har haft en fantastisk vistelse på Arken Hotel & Art Garden Spa.

Checkade in vid tre igår eftermiddag och gick mer eller mindre direkt ner till spaområdet. Då vädret var fantastiskt blev det en lång vistelse i utomhuspoolen och i solstolen men det blev även en halvtimmes träning, ansiktsmask, fotbad och avkoppling i kopparbadkaret.


Kvällen var trevlig och alldeles lagom lång. Trerätters och mycket trevligt sällskap satt mycket bra efter en krävande arbetsvecka.

Morgonen inleddes med stor och mycket god frukost och sedan gick jag raka vägen till spa:t. Även om jag inte är så mycket för det här med bastu så ville jag ändå testa de många olika som fanns. Isbastun där det var 4 minusgrader var inget för mig men det var desto skönare att gå in i naturstensbastun med lavendel, 55 grader, efteråt. Det fanns även ång- och saltbastu, torrbastu med kanel, bastu med infravärme och ett par andra olika bastusorter. 

Kopplade av i bubbelpoolen ett tag, kände med tån i den iskalla källan, hade det gött i det 37-gradiga vattnet utomhus och bara njöt. 


Ett fantastiskt vackert hotell med många olika vattenkällor, många olika platser för avkoppling både ute och inne och ett antal olika bastur. 

Så otroligt skönt att få ta hand om sig själv, att kunna koppla av och bara vara. 

Det var första, men troligtvis inte sista gången jag besökte detta underbara hotell!

1 kommentar:

  1. Så underbart det ser ut. Sådant dygn lever man länge på :)

    SvaraRadera